Alt starter med et salg

All suksess og vekst krever salgskompetanse. Vi lærer deg beste praksis i løsningssalg til bedrifter og offentlige sektor. Vi gir deg salgsmetodikken som virker, på en trygg og inspirerende måte, uansett erfaring.

Kursdatoer

27. og 28. februar
B2B Prosessledelse

Prosessledelse B2B

I prosessledelse benytter fagressurser sin kompetanse til å oppdage problemer, ta initiativ, lede, finne muligheter og foreslå nye løsninger.

Prosessledelse er et fag for alle som arbeider tett på kundene må mestre godt. Det gir fornøyde kunder som befester langsiktige kundeforhold, og ikke minst - det er bedriftens beste strategi for økt omsetning.

Slike fagressurser har høy verdi både for sin egen bedrift og for kunden. Det er en rolle der du balanserer på mellom faglig integritet og samtidig representere egne produkter og tjenester.

Teknikeren, ingeniøren, programmereren eller økonomen representerer troverdighet og trygghet gjennom sin faglige tyngde, erfaring og profesjon. Kundene stoler på fagressursene. De er medarbeiderne som gjør forventninger til virkelighet. De realiserer nytten av våre løsninger for kunden.

Å være både rådgiver, fagekspert og selger kan av noen kjennes som en konfliktfylte rolle. Hvordan beholde troverdighet og integritet og samtidig representere og anbefale sin bedrifts egne løsninger?

Her bevisstgjør vi rollen fagressurs, rådgiver og selger med ryddige og tydelige motiver.

Kundene forstår vi representerer en enkelt leverandør, og både ønsker og forventer at vi aktivt utvikler samarbeidet og løsningene fra oss.

Vi kombinerer riktig kursinnhold med en av markedets mest erfarne og inspirerende kursledere med erfaring fra teknologi og forretningsutvikling. Her lærer du beste praksis i effektiv prosessledelse.

Vi bruker to fulle dager - 08.30-16.00

Program/innhold:

  • Min rolle som fagressurs, rådgiver og selger.

  • Troverdighet og trygghet bygget på fagkompetanse og dyktighet.

  • Min markedsverdi - og mitt fotavtrykk.

  • Prosessledelse - fra interesse til bevegelse og utvikling av kundeforholdet

  • Påvirkning og innflytelse i beslutningsprosesser.

  • De avgjørende faktorerne som påvirker oss og våre valg.

  • Psykologi - oss mennesker i mellom. Adferd, samarbeide, kommunikasjon og energien i rommet.

  • Progresjon og prioriteringer – bruk innsats og ressurser riktig

  • Behovsavdekking og problemforståelse

  • Gode og effektive kundemøter - møteledelse, styring, progresjon og relasjon

  • Finne og utvikle kundemuligheter

  • Behold balansen “Vinn-vinn” i alt vi gjør

  • Før-Under-Etter kundemøter

  • Få kunden til å ta en beslutning.

  • Formelle og uformelle møter

  • Strategier for å håndtere ulike persontyper

  • Mestre spesielle og krevende kundesituasjoner.

  • Utvikle relasjoner – forstå og benytte relasjonsbyggende strategier

  • Din konkrete plan - slik vil du ta tak i kunderelatert prosessledelse.

Pedagogisk plattform:

  • Praktisk teori, oppgaver og trening

  • Du får opplæring i bruk treningsmetodikk, som omfatter situasjonsbasert trening og moderne treningsledelse.

  • Inspirasjon, entusiasme, trygghet og humor

  • Engasjert kursleder og engasjert deltaker

Læringsmål:

Lære og bli trygg på beste praksis i kunderettet prosessledelse. Se og utvikle mulighetene sammen med kunden, helt fram til beslutning.

Målgruppe:

Tekniker, ingeniør, økonom, IKT-utvikler, “problemløser”, fagressurs, konsulent, faglige rådgiver, kundeutvikler/kundeeier, produktsjef, operativ leder.

Få tilbud

Vi gir deg gjerne et uforpliktende tilbud på en salgssamling.